روزهای کاری شنبه و سه‌شنبه با تعیین وقت قبلی *ساعت کاری ۱۷ الی ۱۹:۳۰*

آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ساعی خ ۳۲ روبروی آزمایشگاه نیلو ساختمان یاس واحد ۴۰۷

آیا جراحی بینی درد دارد؟

درد بعد از عمل بینی تا کی ادامه دارد نی نی سایت
فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم به بررسی اینکه آیا عمل بینی درد دارد یا سخت است بپردازیم.

یکی از معیارهایی که افراد هنگام انتخاب روش یا عمل برای رفع مشکل خود به آن توجه می کنند این است که بعد از عمل درد بسیار کمی احساس می کنند یا حتی بدون درد هستند.

رینوپلاستی نیز یکی از روش هایی است که در آن بیمار در حین و بعد از عمل درد بسیار کمی احساس می کند و تحمل درد بعد از عمل بینی به تفاوت های فردی بستگی دارد.

پیشرفت علم و فناوری باعث سهولت در انجام جراحی بینی بر روی داوطلبان توسط پزشکان شده است تا این عمل در مدت زمان کوتاه و همچنین در بهترین شرایط انجام شود.

آیا عمل بینی درد دارد؟

کاهش درد جراحی بینی نیز یکی از دستاوردهای بزرگ این پیشرفت هاست که باعث شده افراد جرات انجام عمل را داشته باشند و با تحمل درد خفیف عمل به نتایج شگفت انگیزی دست یابند.

یکی از شایع ترین شایعات این است که عمل بینی باعث درد زیادی در حین عمل می شود. اما با کمی تحقیق متوجه می شوید که این گفته درست نیست زیرا جراحی بینی نیاز به بیهوشی دارد. که فرد درد زیادی احساس نمی کند و می تواند به راحتی تحت عمل جراحی قرار گیرد.

با توجه به موارد فوق، جراحی بینی درد شدیدی ایجاد نمی کند و اگر فرد بتواند پس از عمل و در دوران نقاهت اقدامات لازم را به خوبی انجام دهد، درد خاصی احساس نخواهد کرد. او به راحتی می تواند دوره نقاهت خود را طی کند و مزایای جراحی بینی را مشاهده کند.

همین الان بخوانید
بهترین جراح زیبایی سینه در تهران

ترس از درد عمل جراحی بینی

ترس از درد و عوارض بعد از جراحی بزرگترین مانعی است که بسیاری از افراد را از انجام عمل جراحی باز می دارد. تبلیغات رسانه ای در مورد عوارض و عوارض جراحی بینی و عمل های ناموفق نیز تردیدهایی را ایجاد می کند.

با این حال، واقعیت این است که اکثر بیماران پس از عمل از سطح راحتی خود در طول بهبودی شگفت زده می شوند و تجربه خوشایندتری نسبت به انتظار دارند.

درد در همه بیماران یکسان نیست و شدت درد به روش جراحی بستگی دارد. زمان بازگشت به فعالیت ها بستگی به تحمل درد بیمار دارد و برخی از بیماران خیلی زودتر از بقیه فعالیت ها را شروع می کنند.

در تمام عمل های بینی، درد بعد از ۲ تا ۳ روز از بین می رود و جای نگرانی نیست. اما اگر درد ادامه پیدا کرد و از بین نرفت، باید به جراح بینی خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است در حین عمل جراحی خطایی رخ داده باشد یا اسکارها عفونی شده باشند.

نتایج عمل بینی پس از کاهش کبودی و تورم کاملاً قابل مشاهده خواهد بود. افرادی که جراحی بینی انجام داده اند می توانند پس از رسیدن به شرایط فیزیکی مطلوب بین یک تا دو هفته پس از جراحی به محل کار یا مدرسه بازگردند.

کارهایی که برای کاهش درد و تورم در دوران نقاهت نیاز هست انجام دهید

پس از جراحی بینی، پزشکان معمولاً استفاده از کمپرس یخ را به مدت ۴۸ ساعت توصیه می کنند.

استفاده از کیسه یخ به فرد کمک می کند تا درد را تسکین دهد و درد کمتری را تحمل کند. علاوه بر این، این اقدام باعث کاهش کبودی و تورم بعد از جراحی می شود و باید این را در برنامه خود لحاظ کنند.

همین الان بخوانید
ایا عمل جراحی پلک دائمی است؟

پس از جراحی بینی نباید خود را در معرض آفتاب قرار دهید زیرا آفتاب باعث ورم یا تورم بینی و تورم باعث درد آزاردهنده برای افراد می شود.

نکته مهم بعدی این است که پس از جراحی بینی باید از وارد شدن ضربه به بینی خودداری کنید.

از استفاده از فین کردن خودداری کنید زیرا این کار خطر خونریزی بعد از جراحی بینی را افزایش می دهد و ممکن است باعث تورم بینی و درد در ناحیه بینی شود.

یکی از عواملی که باعث می شود درد بعد از جراحی بینی سریعتر از حد انتظار از بین برود رژیم غذایی فرد است.

بعد از عمل بینی باید غذای نرم بخورید. این رژیم باید از هفته اول رعایت شود تا درد ناشی از جراحی بینی سریعتر از حد انتظار برطرف شود.

علاوه بر این، بهتر است به طور کلی آب و مایعات فراوان بنوشید تا دوره نقاهت را تسریع کنید. با استفاده از مایعات، کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی در کمترین زمان از بین می رود و بیماران می توانند از مزایایی که قبل از جراحی بینی انتظار داشتند بهره مند شوند.

توصیه های دکتر شهرام شیرانی

رینوپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگری با درد همراه است. به لطف پیشرفت های پزشکی، درد ناشی از این عمل دیگر مانند گذشته نیست، کمتر است و با دارو و مراقبت می توان آن را به حداقل رساند.

نتیجه گیری

اگر به دلیل درد بعد از عمل از جراحی زیبایی بینی می ترسید، امیدواریم با رعایت تمام نکات بالا، جراحی موفقیت آمیزی و بدون درد داشته باشید.

همین الان بخوانید
3 نکته مهم برای نحوه خوابیدن بعد ازجراحی بلفاروپلاستی

جهت مشاوره با تیم مجرب دکتر شیرانی می توانید از راه های زیر اقدام کنید:

شماره تماس: ۰۹۳۶۹۶۹۲۹۲۸، ۸۸۶۷۸۵۱۲-۰۲۱

آیدی پیج اینستاگرام: @drshahramshirani

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، خیابان سی و دوم، رو به روی آزمایشگاه نیلو، ساختمان یاس، واحد ۴۰۷

بدون دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید