روزهای کاری شنبه و سه‌شنبه با تعیین وقت قبلی *ساعت کاری ۱۷ الی ۱۹:۳۰*

آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ساعی خ ۳۲ روبروی آزمایشگاه نیلو ساختمان یاس واحد ۴۰۷

انواع عمل بینی

انواع بینی گوشتی
فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع عمل بینی بپردازیم.

ساختار بینی به دو دسته ی استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شود. و بسته به صلاح دید پزشک به دو روش باز یا بسته انجام می شود. در نظر داشته باشید که انتخاب این دو روش بسته به نوع بینی شما و تجربه ی پزشک دارد. پزشک شما روشی را انتخاب می کند که تسلط بیشتری بر جراحی بینی شما داشته باشد پس آن روش بهترین است و یک روش به روش دیگر ارجحیت ندارد.

انواع عمل بینی

در این قسمت ما به بررسی عمل بینی و انواع آن می پردازیم.

عمل بینی طبیعی

بینی، برجسته ترین قسمت صورت، در تعاملات اجتماعی بسیار محبوب است. بنابراین اختلالات در شکل آن و انطباق آن با کانتور کلی به وضوح قابل مشاهده است. اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه هدف اصلی ترندهای زیبایی بینی برجسته کردن ویژگی های طبیعی بینی با در نظر گرفتن سازگاری آن با سایر قسمت های صورت است.

بینی ایجاد شده بر اساس این اصول، به اصطلاح بینی طبیعی، مورد استقبال بسیاری از بیماران قرار گرفته است و در واقع نوع بینی انتخاب و مورد نظر بسیاری از متقاضیان جراحی است.

برای انجام عمل بینی مدل طبیعی موارد زیر نیاز است:

  • ساختار صورت را ارزیابی کنید و اندازه بینی را تنظیم کنید (به عنوان مثال، بینی نوک تیز برای خانم هایی با صورت گرد مناسب نیست)
  • از مسواک زدن زیاد پارچه خودداری کنید
  • از استفاده از مواد مصنوعی (کاشت سیلیکونی، تفلون، گورتکس و غیره) خودداری کنید.
  • از شکل دهی بیش از حد غضروف (غضروف سازی با بخیه های غیرقابل جذب و استفاده بیش از حد از پیوند غضروفی) خودداری کنید.
همین الان بخوانید
انواع جراحی بلفاروپلاستی برای پلک

اگر آناتومی بینی بیش از حد تغییر کند، گاهی اوقات بازگرداندن آن به حالت اولیه غیرممکن است. استفاده از تکنیک های کم تهاجمی و در نظر گرفتن آناتومی بینی مهمترین فاکتور برای بینی طبیعی است.

جراحی ترمیمی بینی| انواع عمل بینی

رینوپلاستی یکی از انواع جراحی بینی است که برای بازگرداندن فرم و عملکرد بینی در افرادی که از نتایج جراحی اولیه خود ناراضی هستند استفاده می شود. رینوپلاستی ترمیمی یک عمل پیچیده است که باید توسط جراح مجرب و ماهر انجام شود. زمان لازم برای عمل ترمیمی بینی بسته به میزان جزئی یا کلی ترمیم بین ۴۵ دقیقه تا ۵ ساعت متغیر است!

در موارد دشوار بازسازی، جراح گاهی برای حفظ آناتومی بینی، جلوگیری از آسیب بافتی و برداشتن اسکار از نوک بینی، تکنیک بسته را برای انجام عمل انتخاب می کند. از آنجایی که با این تکنیک نمی توان ساختار داخلی را مشاهده کرد، جراح باید دانش عمیقی از کل آناتومی بینی، تجربه فراوان و استفاده از آخرین تکنولوژی آندوسکوپی داشته باشد.

عمل بینی مدل فانتزی| انواع عمل بینی

البته همه در دنیا دوست دارند بینی زیبا داشته باشند. بسیاری از خانم ها سعی می کنند با ایجاد سایه روی بینی، بینی خود را زاویه دارتر کنند تا نوک بینی تیزتر به نظر برسد. اما یک راه حل برای کنار گذاشتن تمام این مشکلات و داشتن بینی که در واقع دارای چنین خطوط و سایر ویژگی های زیبایی باشد، انتخاب یک مدل بینی فانتزی هنگام تصمیم گیری برای جراحی بینی است.

یکی از ویژگی های بینی فانتزی ارتفاع استاندارد آن است. علاوه بر ارتفاع، ایجاد ویژگی های دیگری مانند هارمونی کلی طبیعی و ایجاد خطوط صاف از پیشانی تا بینی و از آنجا به لب ها و سپس تا چانه نیز به منحصر به فرد بودن این مدل بینی کمک می کند. از آنجایی که در این مدل بینی نیاز به زاویه بندی است، از چهار نوع ایمپلنت شامل ایمپلنت های سیلیکونی فوق نرم، ایمپلنت های سیلیکونی، ایمپلنت های گورتکس و ایمپلنت های سیلیتکس استفاده می شود.

همین الان بخوانید
هزینه عمل زيبايي سينه زنان ۱۴۰۲

عمل بینی کج| انواع عمل بینی

در طول این روش، لازم است دلایلی که منجر به انحراف بینی شده است را درک کنید. دو نوع بینی کج وجود دارد. در نوع اول، مشکل از عواملی مانند شکنندگی و پیچیدگی غضروف، استخوان ها و ساختار بافتی بینی ناشی از تومور، جراحی قبلی بینی، ناهنجاری های مادرزادی، آسیب هایی مانند شکستگی بینی و آسیب های جدی ناشی می شود. عفونت ها . علت کج شدن بینی به شکل C، I یا S آن مربوط می شود.

دومین علت کج شدن بینی، کج شدن تیغه بینی است، دیواره ای که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند. هنگامی که سپتوم منحرف می شود، دیواره بینی به طرفین متمایل می شود. این نه تنها ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند، بلکه منجر به مشکل در تنفس، خونریزی بینی و مشکلاتی مانند آپنه خواب می شود. در صورت نیاز به جراحی، کجی بینی با دو روش رینوپلاستی یا سپتوپلاستی درمان می شود:

وقتی صحبت از جراحی زیبایی بینی می شود، تمرکز اصلی روی جنبه زیبایی است. البته مشکلات عملکردی بینی نیز درمان می شود. پس از این روش جراحی، تغییر شکل بینی شما درمان و صاف می شود. علاوه بر این، شما یک بینی دارید که نه تنها خوب عمل می کند، بلکه عالی نیز به نظر می رسد.

سپتوپلاستی با تغییر شکل دیواره های بینی مجاری تنفسی این اندام، بینی کج را صاف می کند. اگر علت انحراف بینی شما انحراف تیغه بینی باشد، پزشک سپتوپلاستی را تجویز می کند.

انواع تکنین جراحی بینی

روش بسته

در جراحی بینی بسته تمام برش ها در پشت بینی ایجاد می شود و هیچ برشی در قسمت میانی مجرای بینی (کلوملا) ایجاد نمی شود. مزیت این روش عدم وجود برش یا اسکار است. پس از جراحی قابل مشاهده باشد. این روش شامل لیفت کردن پوست بینی به میزان محدودی در مقایسه با ساختار بینی است تا تغییراتی در بینی ایجاد شود زیرا برش ها محدود است. بنابراین صلاح دید پزشک در این روش کم خواهد بود.

همین الان بخوانید
هزینه لیفت سینه در سال 1403

عمل بینی به روش باز

در روش باز علاوه بر برش های داخل بینی، برشی در ناحیه کلوملا نیز ایجاد می شود. با این روش می توان پوست بینی را به وضوح از ساختار بینی جدا کرد تا ساختار بینی تغییر کند. پس مزیت این روش این است که سطح تسلط و قدرت مانور جراح با این روش بیشتر است.

توجه داشته باشید که با تکنیک باز، پس از ایجاد تغییرات مورد نظر در بینی، پزشک پوست برآمده را به محل اولیه خود برمی گرداند و دوباره به هم بخیه می زند. در این روش به دلیل مکانیسمی که دارد تورم بینی بیشتر از روش بسته است اما به دلیل اشرافیت جراح در این روش می تواند کجی بینی و حفره ها را به خوبی اصلاح کند.

بدون دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید