روزهای کاری شنبه و سه‌شنبه با تعیین وقت قبلی *ساعت کاری ۱۷ الی ۱۹:۳۰*

آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ساعی خ ۳۲ روبروی آزمایشگاه نیلو ساختمان یاس واحد ۴۰۷

سن مناسب برای عمل بینی دختر و پسر

سن مناسب برای عمل بینی
فهرست مطالب

سن مناسب برای عمل بینی” کی است؟ آیا سن مناسب برای عمل بینی دختر و پسر تفاوت دارد؟ در این مقاله صفر تا صد مزایا و معایب عمل بینی برای سنین مختلف را از زبان دکتر شیرانی به شما توضیح می دهیم.

از چند سالگی میتوان بینی را عمل کرد؟

حداکثر سن مناسب برای عمل زیبایی بینی، با توجه به سلامت عمومی فرد متقاضی تعیین می‌شود. اما به طور کلی، انجام این عمل در سنین بالای ۴۵ سال توصیه نمی‌شود. زیرا در این سنین، ترمیم بافت‌های آسیب دیده در حین جراحی با تاخیر صورت می‌گیرد و احتمال بروز عوارض ناشی از جراحی افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، انجام عمل زیبایی بینی در سنین پایین می‌تواند بر رشد صورت تأثیر منفی بگذارد. زیرا بخشی از غضروف‌های داخلی بینی، در رشد صورت نقش دارند. در صورتی که این غضروف‌ها پیش از تکمیل رشد بینی، دستکاری شوند، ممکن است رشد بینی و صورت به طور نامناسبی انجام شود.

سن مناسب برای عمل بینی

سن مناسب برای عمل بینی، سنی است که رشد بینی و صورت فرد کامل باشد. در این سن، ساختار بینی به طور کامل شکل گرفته است و احتمال آسیب به بافت‌های بینی در حین جراحی کمتر است.

به طور کلی، حداقل سن مناسب برای عمل بینی دختر ۱۶ سال و سن مناسب برای عمل بینی پسر ۱۸ سالگی می‌باشد. البته این سن‌ها تنها یک معیار کلی هستند و ممکن است در برخی موارد، با توجه به شرایط فرد، متفاوت باشند.

“انجمن جراحان پلاستیک آمریکا توصیه می کند که رینوپلاستی تنها پس از سن ۱۸ سالگی انجام شود.”
“The American Society of Plastic Surgeons recommends that rhinoplasty be performed only after the age of 18.”

عوامل موثر در تعیین سن مناسب عمل بینی

عوامل موثر در تعیین سن مناسب عمل بینی

در جدول زیر تمامی مواردی که در تعیین سن مناسب برای عمل بینی دخیل هستند را آورده ایم. و اگر نیاز دارید در مورد هر یک از این موارد اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به ادامه محتوا بپردازید و هر یک از این موارد را به صورت کامل و با جزئیات بخوانید.

همین الان بخوانید
هزینه عمل زيبايي سينه زنان ۱۴۰۲
عوامل موثر حداقل سن
رشد بینی و صورت ۱۶ سال برای دختران و ۱۸ سال برای پسران
سلامت عمومی فرد در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای، سن مناسب با توجه به شرایط فرد تعیین می‌شود.
مهارت و تجربه جراح جراح باید بتواند با توجه به شرایط فرد، سن مناسب را تعیین کند.

عوامل مختلفی در تعیین (سن مناسب برای عمل بینی) موثر هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. رشد بینی و صورت: رشد بینی و صورت در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی، رشد بینی در دختران در حدود ۱۶ سالگی و در پسران در حدود ۱۸ سالگی تکمیل می‌شود.
  2. سلامت عمومی فرد: سلامت عمومی فرد نیز در تعیین سن مناسب برای عمل بینی موثر است. در صورتی که فرد دارای بیماری زمینه‌ای باشد، ممکن است انجام عمل جراحی بینی برای او خطرناک باشد.
  3. مهارت و تجربه جراح: مهارت و تجربه جراح نیز در تعیین سن مناسب عمل جراحی بینی موثر است. جراح باید بتواند با توجه به شرایط فرد، سن مناسب برای عمل جراحی بینی را تعیین کند.

عوارض عمل بینی در افراد زیر ۱۸ سال

انجام عمل جراحی بینی در افراد زیر سن مناسب می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • عدم موفقیت در عمل: در صورتی که رشد بینی فرد هنوز تکمیل نشده باشد، ممکن است نتیجه عمل جراحی بینی رضایت‌بخش نباشد.
  • آسیب به بافت‌های بینی: در صورتی که رشد بینی فرد هنوز تکمیل نشده باشد، احتمال آسیب به بافت‌های بینی در حین جراحی بیشتر است.
  • عوارض طولانی‌مدت: برخی از عوارض عمل جراحی بینی، ممکن است در درازمدت ظاهر شوند. به عنوان مثال، ممکن است بینی فرد در اثر افزایش سن، مجدداً تغییر شکل دهد.
همین الان بخوانید
ابدومینوپلاستی چیست؟

سن مناسب برای عمل بینی دختر و پسر

تفاوت سن مناسب برای عمل بینی دختر و پسر

بلوغ جسمانی در دختران و پسران متفاوت است. دختران معمولاً زودتر از پسران به بلوغ می‌رسند. اکثر دختران در سن ۱۵ تا ۱۶ سالگی به بلوغ کامل می‌رسند. در حالی که سن بلوغ در پسران کمی دیرتر است و از ۱۶ تا ۱۷ سالگی شروع می‌شود. به همین دلیل، پسران باید برای انجام عمل کوچک کردن بینی کمی بیشتر از دختران صبر کنند.

دکتر شهرام شیرانی پزشکی مجرب و دارای بورد فوق تخصصی جراحی های پلاستیک و زیبایی می تواند به شما برای داشتن بینی دلخواه خودتان کمک کند جهت مشاوره در رابطه با سن مناسب برای عمل بینی می توانید از طریق راه های زیر اقدام کنید:

شماره تماس: ۰۹۳۶۹۶۹۲۹۲۸، ۸۸۶۷۸۵۱۲-۰۲۱

آیدی اینستاگرام:@shahramshirani

سوالات متداول “سن عمل بینی”

سن مناسب برای عمل بینی چقدر است؟

سن مناسب برای عمل زیبایی بینی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود، از جمله: رشد بینی و صورت، سلامت عمومی فرد، مهارت و تجربه جراح. به طور کلی، حداقل سن برای انجام عمل زیبایی بینی برای دختران، ۱۶ سال و برای پسران، ۱۸ سال است. اما در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای، سن مناسب با توجه به شرایط فرد تعیین می‌شود.

چرا سن مناسب برای عمل زیبایی بینی در دختران و پسران متفاوت است؟

رشد جسمانی دختران سریع‌تر از پسران است و اکثر دختران در سن ۱۵ تا ۱۶ سالگی به بلوغ کامل می‌رسند. در حالی که بلوغ پسران از سن ۱۶ تا ۱۷ سالگی آغاز می‌شود. به همین دلیل، دختران زودتر از پسران به رشد کامل بینی می‌رسند.

همین الان بخوانید
نحوه انجام عمل بلفاروپلاستی

انجام عمل زیبایی بینی در سنین پایین چه عوارضی دارد؟

انجام عمل زیبایی بینی در سنین پایین، می‌تواند بر رشد صورت تأثیر بگذارد. زیرا غضروف‌های بینی، نقش مهمی در رشد صورت دارند. اگر غضروف‌های بینی قبل از تکمیل رشد، دستکاری شوند، ممکن است رشد صورت به درستی انجام نشود.

منبع: https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/rhinoplasty

بدون دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید