روزهای کاری شنبه و سه‌شنبه با تعیین وقت قبلی *ساعت کاری ۱۷ الی ۱۹:۳۰*

آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ساعی خ ۳۲ روبروی آزمایشگاه نیلو ساختمان یاس واحد ۴۰۷

عمل بینی استخوانی

درد عمل بینی استخوانی
فهرست مطالب

در این مقاله میخواهیم به بررسی عمل بینی استخوانی بپردازیم.

عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی نوعی جراحی بینی است که عیوب بینی مانند قوز، بلندی بینی و شکل نامناسب استخوان را اصلاح می کند. بینی استخوانی که به آن بینی آکیلین یا قوز نیز می گویند، پوست نازکی دارد و این ویژگی به کوتاه کردن بینی کمک می کند. استخوان در حین عمل با دقت درمان می شود، بنابراین ظاهر جراحی بینی استخوانی بسیار زیبا است. با  دکتر شهرام شیرانی بهترین جراح بینی استخوان در تهران همراه باشید تا نکات مفیدی در مورد این عمل به دست آورید.

بینی استخوانی

به طور کلی بینی از ۳ لایه اصلی تشکیل شده است.

 

  • لایه اول: لایه ماهیچه ای ظریفی است که به قسمت تحتانی آن متصل است.
  • لایه دوم: اسکلت غضروف استخوانی بینی.
  • لایه سوم: لایه پوشاننده مخاط و پوست که در قسمت داخلی بینی قرار دارد.

بر اساس نوع بافت و غضروف بینی، بینی ها را می توان به دو دسته بینی های گوشتی و بینی های استخوانی تقسیم کرد. تفاوت آنها در بافت و غضروف بینی است، بینی های استخوانی دارای غضروف قوی و بینی های گوشتی دارای غضروف و استخوان ضعیف هستند. رشد بیش از حد غضروف بینی به دلیل عواملی مانند وراثت و ضربه به استخوان بینی است. بینی استخوانی در ناحیه پل بینی حالتی خمیده و بیرون زده دارد که با جراحی بینی استخوانی قابل اصلاح است.

مشخصه بینی استخوانی

  • از نظر ظاهری برآمدگی (قوز) دارد.
  • پوست آن نازک و بسیار انعطاف پذیر است.
  • دارای بافت و غضروف قوی است.

عمل بینی استخوانی

توجه به این نکته ضروری است که جراحی بینی تنها از طریق برش و اصلاحات استئوتومی برای اصلاح عیوب بینی انجام می شود. بنابراین افرادی که می خواهند تحت عمل جراحی استخوان طبیعی بینی قرار گیرند و یا در مواردی می خواهند این تغییرات را بدون جراحی انجام دهند و حتی گاهی اوقات جراحی استخوان بینی با لیزر را در وب سایت ها دیده اند باید به آنها توصیه شود که جراحی بینی استخوانی فقط با جراحی بینی امکان پذیر است. برای دستیابی به نتایج مطلوب، حفظ عملکرد تنفسی و به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی، جراحی باید توسط بهترین جراح بینی انجام شود. در این جراحی مشکلاتی مانند تغییر شکل تیغه بینی، کجی بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی و … در نظر گرفته می شود. پردازش و حل می شوند.

بهترین پزشک عمل بینی استخوانی در تهران

وجود برآمدگی (قوز) روی پل بینی یکی از بزرگترین مشکلات بیمارانی است که به دنبال جراحی بینی هستند. از آنجایی که برداشتن برجستگی های روی پل بینی باعث ایجاد فضای بین استخوان های بینی می شود و جراح بینی باید برای جلوگیری از ظاهر نامناسب این دو استخوان را با تکنیک صحیح به هم متصل کند، اکثر افراد هنگام انتخاب بسیار حساس هستند. بیشتر شما در انتخاب یک جراح حساسیت زیادی به خرج می دهند

زیرا اگر پزشک در حین عمل از تکنیک های صحیح استفاده نکند یا نتواند استخوان های بینی را به هم نزدیک کند، تنفس شما را سخت می کند و به دلیل فرم نامناسب از زیبایی چهره تان کاسته می شود. به همین دلیل است که انتخاب بهترین جراح استخوان بینی چه در شهر بزرگی مانند تهران که پزشکان مجرب زیادی در آن حضور دارند و چه در شهرهای دیگر ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و برای گرفتن بهترین نتیجه باید به آن توجه کرد.

اگر می خوااهید بهترین نتیجه را از عمل خود داشته باشید دکتر شهرام شیرانی از جمله پزشکان برجسته ای است که می تواند بینی دلخواه شما را جراحی کند و شما می توانید مطلوب ترین نتیجه را از عمل بینی خود داشته باشید.

همین الان بخوانید
3 علت اصلی کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراحل عمل بینی استخوانی

روش های جراحی بینی بر روی استخوان بینی به سه قسمت تقسیم می شوند: اقدامات قبل از عمل، عمل در اتاق عمل و مراقبت های بعد از عمل که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بایدهای قبل از عمل بینی

  • برای انجام جراحی بینی اولین و مهمترین قدم انتخاب جراح بینی خوب در تهران است. بعد از انتخاب جراح برای مشاوره به مطب او بروید و نمونه کار او را ببینید.
  • کاندیداهای جراحی بینی برای انجام یک جراحی بینی ایمن و رضایت بخش باید به توصیه های بهترین پزشک جراحی بینی در تهران در جلسات قبل از عمل عمل کنند.
  • مصرف مسکن هایی مانند ایبوپروفن دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  • به مدت دو هفته از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید به جراح بینی اطلاع دهید.
  • یک روز قبل از عمل بینی حمام کنید.
  • برای خالی نگه داشتن معده در حین جراحی بینی، شب قبل از عمل بینی یک شام سبک بخورید و حدود ۶ تا ۸ ساعت ناشتا باشید.
  • قبل از جراحی بینی، آزمایش خون تجویز شده توسط جراح بینی را انجام دهید و مدارک پزشکی لازم مانند نتیجه معاینات روز جراحی بینی را به همراه داشته باشید.
  • در روز عمل بینی یک ساعت قبل از قرار ملاقات با همراهی یک یا دو نفر به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنید.

عمل بینی استخوانی به چه صورت انجام می شود؟

روش جراحی استخوان بینی به این صورت است که جراح پس از بیهوشی در اتاق عمل یکی از روش های جراحی باز یا بسته را با حفظ عملکرد بینی و اصلاح عیوب انتخاب می کند. بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود.

روش باز عمل بینی استخوانی

اگر از فرم بینی خود ناراضی هستید و در خوابیدن یا تنفس از طریق بینی مشکل دارید، جراحی بینی راه حل مشکل شماست. این عمل که نتایج تحسین برانگیزی را در انواع بینی ها از جمله بینی های استخوانی به همراه دارد با استفاده از دو تکنیک باز و بسته رینوپلاستی قابل انجام است.

در جراحی بینی باز که به روش خارجی نیز معروف است، برشی در ستون بینی، یعنی پوست بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود. بنابراین یک جراح استخوان بینی خوب در تهران می تواند به ساختار استخوان و غضروف بینی دسترسی بهتری داشته باشد، تغییرات ظریفی ایجاد کند و مانورهای بیشتری در بینی انجام دهد.

این روش آزادی حرکت زیادی را به پزشک ارائه می دهد و دسترسی به چارچوب بینی را تسهیل می کند. برای انجام کارهای ظریف تر رینوپلاستی، این روش روش ترجیحی پزشک است. پس از اتمام جراحی بینی بسته، پزشک پوست را به حالت اولیه برمی گرداند و برش بینی را با بخیه های بسیار ظریف می بندد. مهارت جراح در بستن این برش به حدی است که پس از طی دوره نقاهت عملا اثری از برش روی بینی باقی نمی ماند.

عمل بینی استخوانی به روش بسته

رینوپلاستی بسته که به آن اندونیزال نیز گفته می شود، عملی است که در آن بینی از طریق سوراخ های بینی شکل می گیرد. این روش عمدتاً برای اصلاحات جزئی و شکل دادن به نوک بینی استفاده می شود و در مقایسه با جراحی بینی باز تهاجمی کمتری دارد، به این معنی که تورم بعد از جراحی بینی کمتر و دوره نقاهت نیز کوتاهتر است. علاوه بر این، از آنجایی که تمام برش ها در قسمت داخلی سوراخ های بینی ایجاد می شود، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای باقی نمی ماند.

همین الان بخوانید
آیا جراحی بینی درد دارد؟

جراحی بینی استخوانی به روش طبیعی

از آنجایی که بینی های استخوانی دارای ویژگی های مثبتی مانند غضروف قوی، استخوان های قوی و پوست نازک هستند، هیچ محدودیتی برای جراحی بینی ایجاد نمی کنند. یکی از بهترین و محبوب ترین مدل های امروزی در بین مردم به خصوص آقایان، جراحی بینی طبیعی است. به طور کلی اکثر مردها نمی خواهند نتیجه عملشان مشخص و دقیق باشد یا به اصطلاح حالت عملی داشته باشد.

به همین دلیل بر طبیعی بودن بینی تاکید می کنند. بر این اساس بهترین جراح بینی استخوانی در تهران باید در عمل بینی استخوانی زاویه مناسبی بین لب بالایی و نوک بینی ایجاد کند و تیغه بینی را از نمای نیم رخ صاف کند و در صورت تمایل و نیاز بیمار همچنین می تواند به قوس بسیار نرمی دست یابد. در نهایت بینی متناسب با سایر قسمت های صورت فرد ایجاد می شود.

بهترین شکل عمل بینی استخوانی کدام است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد در مورد جراحی بینی فکر می کنند این است: بهترین مدل عمل بینی چیست؟ پاسخ روشنی برای این سوال وجود دارد! هیچ مدل بینی بهینه ای برای جراحی وجود ندارد! عوامل زیادی بر شکل بینی تاثیر می گذارد و یک مدل بینی نمی تواند برای همه چهره ها مناسب باشد. بنابراین لازم است در طول جلسه مشاوره با جراح بینی خود مشورت کنید تا بهترین فرم بینی را بر اساس ویژگی های صورت شما تعیین کند که در نهایت باعث زیباتر شدن چهره شما می شود.

به عنوان مثال، افرادی که دارای صورت استخوانی و اجزای صورت کوچک هستند، زمانی که تحت عمل جراحی بینی پیچیده قرار می گیرند، به نتایج خوبی دست می یابند. در حالی که بینی های بسیار کوچک و فانتزی به افراد با صورت درشت نمی آید و به چهره آنها ظاهری غیر طبیعی می بخشد. سعی کنید در مورد جراحی بینی منطقی فکر کنید و تصمیم بگیرید زیرا انجام این عمل با نتایج دائمی همراه است و از آنجایی که بینی قسمت برجسته و مرکزی صورت است تاثیرات زیادی در زیبایی چهره شما می گذارد.

امکان جراحی بینی استخوانی بدون عمل وجود دارد؟

شاید چنین مواردی را در رسانه ها و تبلیغات دیده باشید، اما آیا جراحی بینی با لیزر یا بدون لیزر واقعیت دارد؟ نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که لیزر پیشرفت های زیادی در زمینه پوست و زیبایی داشته است، اما کاربرد آن در زمینه جراحی بینی تنها محدود به ایجاد برش بینی است و نمی تواند باعث ایجاد تغییراتی در استخوان ها و بافت های بینی شود.

در مورد روش های غیر جراحی تغییر شکل و فرم بینی توجه داشته باشید که تمامی این روش ها موقتی بوده و در هنگام استفاده از آنها به دلیل آسیب به بافت بینی دیگر مجاز به انجام جراحی بینی نمی باشید. پس در انتخاب این مورد دقت کنید تا پشیمان نشوید.

مراقبت های بعد ار عمل بینی استخوانی

  1. داروهای تجویز شده توسط پزشک بینی را به طور منظم مصرف کنید.
  2. برای کاهش کبودی پس از جراحی بینی به مدت ۲۴ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.
  3. مراقب باشید پانسمان بینی خیس نشود. می توانید صورت و اطراف بینی خود را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  4. برای تعویض پانسمان بینی بعد از جراحی بینی استخوان حتماً به پزشک مراجعه کنید.
  5. از مکان‌های شلوغ که می‌توانید با بینی خود ضربه بزنید خودداری کنید.
  6. برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی بینی می توانید آب کرفس بنوشید.
  7. اگر می خواهید عطسه کنید، دهان خود را باز نگه دارید.
همین الان بخوانید
3 نکته مهم برای نحوه خوابیدن بعد ازجراحی بلفاروپلاستی

نحوه چسب زدن بینی استخوانی بعد از عمل

برای این عمل زمان توصیه شده برای چسب زدن به بینی ۴ هفته است. در این مدت می توانید هفته ای یک یا حتی دو بار به پزشک مراجعه کنید و پزشک شخصاً بینی شما را چسب بزند تا نحوه صحیح چسب زدن را یاد بگیرید و مشکلات خود را در چسب زدن حل کنید.

برای رینوپلاستی گوشتی، دوره باندینگ طولانی تری در حدود ۶ تا ۸ هفته توصیه می شود تا تورم بینی به اندازه کافی کاهش یابد و شکل بهتری به بینی ببخشد. اما پس از جراحی بینی با استخوان، زمان باندینگ کوتاه‌تر است. هنگام زدن چسب، فشار زیادی به بینی وارد نکنید.

آموزش چسب زدن بینی استخوانی بعد از عمل

برای دستیابی به نتیجه بهتر بعد از جراحی بینی استخوانی، چسباندن بینی با دقت توصیه می شود. اگر خودتان نمی توانید چسب بزنید، حتما به یک جراح بینی خوب در تهران مراجعه کنید تا بینی را برای شما بچسبانند.

برای زدن نوار بعد از جراحی بینی استخوانی، نواری به طول ۱۰ سانتی متر تهیه کنید، نوار را طوری روی بینی قرار دهید که مرکز نوار در قسمت پایین بینی باشد و سپس دو طرف نوار را تا دو طرف بالا بکشید.تا کنار های بینی را در بر گیرد. مجددا تکرار کنید.

در مرحله بعد چسب های کوتاه تری را حدود ۴-۵ سانتی متر بردارید تا بینی را بپوشاند. ۴ تا ۵ نوار چسب را روی تیغه بینی از نوک بینی به سمت بالا بچسبانید.

قبلا هم اشاره کردیم که هنگام زدن چسب نباید فشار زیادی به بینی خود وارد کنید و فقط با فشار کمی چسب را روی بینی خود بچسبانید.

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند برای شکل‌دهی بهتر بینی، نوار بینی را با فشار زیاد بچسبانید، یا اینکه چسبی که در پایین بینی قرار داده شده است، بینی را تا انتها به سمت بالا می‌کشد، که معمولاً درست نیست و فشار مداوم بر روی نوک بینی بینی وارد شده و به سمت بالا کشیده می شود. در دراز مدت، نوک بینی احتمال افتادگی بسیار بیشتری دارد.

 

انحراف بینی استخوانی

وقتی سپتوم یا لامینای استخوانی میانی بینی که در واقع لایه بین دو طرف بینی است مستقیماً در وسط بینی نباشد انحراف بینی ایجاد می شود. در موارد دیگر انحراف بینی به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی و یا در اثر ضربه یا شکستگی بینی به خصوص در سنین نوجوانی و نوجوانی با همین اثر رخ می دهد.

برخی افراد ممکن است حتی متوجه این انحنا و انحراف استخوان بینی خود نشوند و فقط بینی خود را در آینه ببینند. این مشکل با مراجعه به جراح بینی قابل تشخیص است. این مسئولیت جراح است که آیا جراحی بینی استخوانی و تغییر شکل یافته ضروری است یا خیر. برای اصلاح انحراف بینی، شکل استخوان بینی و تیغه بینی توسط جراح بینی تغییر و صاف می شود. این عمل را می توان همزمان با جراحی بینی انجام داد.

آیا رشد استخوان در عمل بینی وجود دارد؟

عود برآمدگی ها و برجستگی های بینی در حین جراحی بینی استخوان بسیار نادر است. مراقبت های بعد از عمل را رعایت کنید، به عنوان مثال در طول دوره نقاهت به بینی ضربه نزنید، بینی را بانداژ نکنید، مدت محدودی به پهلو نخوابید و … به طور موثر دوره نقاهت را کوتاه می کند و پس از جراحی بینی به نتیجه ایده آل می رسد.

بدون دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید