روزهای کاری شنبه و سه‌شنبه با تعیین وقت قبلی *ساعت کاری ۱۷ الی ۱۹:۳۰*

آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ساعی خ ۳۲ روبروی آزمایشگاه نیلو ساختمان یاس واحد ۴۰۷

عمل بینی گوشتی

عوارض عمل بینی گوشتی
فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم به بررسی عمل بینی گوشتی بپردازیم.

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع جراحی بینی است که بر روی بینی های گوشتی انجام می شود. این نوع بینی دارای پوست ضخیم، غضروف و استخوان های ضعیف است. روش های قدیمی این عمل هیچ تاثیر مثبتی بر نتیجه جراحی بینی نداشت، زیرا به مرور زمان به دلیل برداشتن غضروف ها و نازک شدن پوست بینی، بینی به شکل اولیه خود بازگشت.

اگر شما نیز بینی گوشتی دارید و می خواهید بینی خود را عمل کنید این مقاله که درباره دکتر شهرام شیرانی است را تا انتها مطالعه کنید.

راه تشخیص بینی گوشتی

خوشبختانه پزشکان ویژگی هایی را معرفی کرده اند که به زبانی ساده می تواند به ما کمک کند استخوانی یا گوشتی بودن بینی خود را تشخیص دهیم. بینی گوشتی به داشتن پوست ضخیم، منافذ باز، غدد چربی فراوان و ساختار غضروف ضعیف معروف است. در این نوع بینی، بال ها اغلب باز و بینی پهن است. اگر این ویژگی ها در مورد بینی شما صدق می کند، بینی گوشتی دارید.

بهترین داوطلب عمل بینی گوشتی در تهران

اگر به فکر انجام عمل بینی هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا شرایط من برای شرکت داوطلبانه در عمل بینی مساعد است یا خیر؟ در دنیای واقعی، یک جراح به اصول اخلاقی که علاقه و سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار می دهد، متعهد است و از آنها پیروی می کند. در جلسه مشاوره، با در نظر گرفتن واضح وضعیت بیمار و همچنین امکان یا عدم امکان انجام عمل جراحی روی بینی بیمار احتمالی، گفتگوی واضحی را انجام می دهد. رایج‌ترین حالت‌های مکالمه، حالت‌هایی هستند که در آن‌ها هیچ تبلیغات کاذب یا علایق شخصی بیمار را وسوسه نمی‌کند تا عملی را انجام دهد که می‌تواند برای وضعیت او خطرناک باشد. به طور کلی، اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما صدق کند، کاندید خوبی برای جراحی بینی هستید:

  1. از ظاهر بینی خود ناراضی هستید و تغییر شکل این اندام بر اعتماد به نفس و رضایت شما از چهره تاثیر منفی می گذارد.
  2. از نتیجه عمل بینی گوشتی در تهران انتظارات منطقی داشته باشید و توجه داشته باشید که به دلیل گوشتی بودن بینی شما محدودیت هایی در اجرای برخی پارامترها وجود دارد.
  3. سبک زندگی و شرایط شما باید به گونه ای باشد که بتوانید مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی و دستورالعمل های توصیه شده توسط بهترین جراح بینی در تهران را به دقت رعایت کنید.
  4. شما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید و از هیچ عارضه پزشکی که امکان جراحی بینی گوشتی را محدود می کند، رنج نبرید.

جراحی بینی گوشتی مدل عروسکی

یکی از ویژگی های مدل عروسکی یا فانتزی سایز بسیار کوچک این بینی است. برخی از مشتریان با بینی های گوشتی از خود می پرسند که آیا می توان مدل عروسکی را روی بینی گوشتی آنها ساخت؟ پاسخ این بیماران این است که بینی گوشتی به دلیل ویژگی هایی که دارد محدودیت هایی دارد که ساخت عروسک یا مدل فانتزی را تقریبا غیرممکن می کند. بینی گوشتی با پوست ضخیم مشخص می شود. ضخامت پوست کوچک کردن بینی را به یک مدل عروسکی محدود می کند.

روش های مختلف عمل بینی گوشتی

دو روش برای انجام عمل بینی گوشتی وجود دارد:

  1. روش باز
  2. روش بسته

در طی جراحی بینی باز، جراح برشی را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند تا اصلاحاتی انجام دهد. در مقابل، در جراحی زیبایی برای بینی برآمده، برش هایی برای اعمال تغییرات در سوراخ های بینی قرار می گیرد. همانطور که مشخص است، تفاوت بین دو تکنیک ذکر شده در ناحیه برش های مورد نیاز است. از آنجایی که جراحی بینی تا حدودی سخت است و بهترین پزشک جراحی بینی در تهران نیاز به تسلط کامل بر بافت دارد، می توان تکنیک باز را انتخاب مناسب تری برای این جراحی دانست.

آیا بعد از عمل بینی گوشتی امکان برگشت وجود دارد؟

بسیاری از افرادی که بینی گوشتی دارند از ظاهر خود راضی نیستند و برای بهبود ظاهر خود تصمیم به جراحی بینی گوشتی می گیرند اما با شنیدن ادعاهایی مانند برگشت پذیری این نوع بینی شک و شبهه ایجاد می شود. باید به این افراد بگوییم که با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک های جراحی این مشکل حل شده است. اما اگر شک و تردید شما برطرف نشد، می توانید به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کنید و صحبت کنید.

در ضمن بهتر است بدانید امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همزمان با مدل سازی بینی اتفاق می افتد که نتیجه آن بسیار مثبت بوده و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی کاهش یافته است. به حداقل، اگر حتی به صفر کاهش نیافته است. در واقع در این تکنیک غضروف را از تیغه وسط بینی یا تیغه بینی جدا کرده و در نوک بینی قرار می دهیم تا غضروف نوک بینی تقویت شود.

آیا جراحی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با خانم ها سخت تر است؟

یکی از اجزای بینی گوشتی پوست ضخیم آن است. بینی زنان نسبت به مردان حساس تر است. این ویژگی جراحی بینی گوشتی را در مردان دشوارتر از زنان می کند. در هر صورت یک پزشک خوب بینی در تهران با مهارت و تجربه ای که دارد، فارغ از نوع بینی و جنسیت بیمار، نتیجه ای را در چهره هر یک از بیماران خود ایجاد می کند. در نهایت بینی ساخته می شود، یک اثر هنری. چیزی که می توانید لذت ببرید چهره بیمار را تحسین و زیبا کنید.

اقدامات و نکات قبل از عمل بینی

یکی از مهم ترین مراحل قبل از جراحی بینی، انتخاب یک پزشک خوب بینی است. روش های مختلفی برای انتخاب جراح وجود دارد. یکی از آنها پرسیدن از دوستان و آشنایان است. مشاهده نمونه عمل بینی و دیدن جراح مورد نظر، بررسی برنامه کاری و سطح آموزشی او، مراجعه به مطب، مشاوره و سپس اطمینان از انتخاب جراح بینی برای شما اهمیت زیادی قائل هستیم. بینی خود را به او بدهید.

  1. روز قبل از عمل بینی حتما حمام کنید و مراقب باشید سرما نخورید.
  2. یک روز قبل از عمل بینی یک شام سبک بخورید.
  3. ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  4. روز جراحی حتما ناشتا باشید زیرا در صورت پر بودن معده ممکن است محتویات معده در حین جراحی برگردد و وارد مجرای تنفسی و گلو شود و در عمل اختلال ایجاد کند و بیمار را در معرض خطر قرار دهد.
  5. صبح روز جراحی بینی می توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  6. لطفا توجه داشته باشید که شیر حاوی مایعات قندی نیست اما یک غذای کامل محسوب می شود.
  7. نیم ساعت قبل از زمان مقرر در محل جراحی بینی حاضر شوید.
  8. در روز عمل فقط باید یک نفر همراه باشید.
  9. در روز موعود، خانم ها به خصوص در ناحیه چشم ها نباید آرایش کنند، زیرا وجود محصولات آرایشی روی صورت در حین انجام عمل می تواند باعث آلودگی شود.
  10. بهتر است مردان قبل از جراحی ریش و سبیل خود را بتراشند.
  11. به بیماران توصیه می‌شود لباس‌های گشاد و دکمه‌دار بپوشند تا بعد از جراحی برای پوشیدن لباس مشکلی نداشته باشند.
  12. بیماران در صورت مصرف قرص یا داروی خاصی باید به بهترین پزشک جراحی بینی گوشتی در تهران اطلاع دهند.
  13. مصرف داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین یک تا دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  14. مصرف قرص راکوتان و آکوتان دو ماه قبل از جراحی بینی به طور کامل قطع شود.
  15. مصرف دخانیات و قلیان یک هفته قبل و یک هفته بعد از جراحی بینی ممنوع است.
  16. اگر روز جراحی با دو روز اول پریود شما مصادف شد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
همین الان بخوانید
عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

از دیدگاه مدرن دنیای امروز، زیبایی یک پدیده نسبی است و به همین دلیل از تکنیک های مختلفی در جراحی بینی استفاده می شود. بینی گوشتی یکی از انواع بینی هایی است که با پوست ضخیم، نوک بینی پهن و سوراخ های بینی بزرگ شناخته شده است. این ویژگی ها باعث شده است که جراحی بینی گوشتی به یکی از سخت ترین و سخت ترین روش ها برای این نوع بینی تبدیل شود. اینجاست که هنر و علم بهترین جراح بینی در تهران مطرح می شود و با ایجاد یک نتیجه واقعا تحسین برانگیز تفاوت را رقم می زند.

اگر بینی گوشتی دارید و قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، باید توجه داشته باشید که بینی شما از آن دسته بینی هایی است که در انتخاب بهترین پزشک زیبایی بینی دقت و حساسیت زیادی را می طلبد. همانطور که در بالا ذکر شد، بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غدد چربی بزرگ است. در این نوع بینی غضروف ضعیف است و در هنگام لمس به راحتی حرکت می کند. این بافت غضروفی ضعیف عمل جراحی بینی را پیچیده تر کرد.

در حین جراحی زیبایی بینی، پزشک باید این ساختار ضعیف غضروفی را با استفاده از تکنیک های مناسب تقویت کند تا بتواند شکل جدید بینی را به درستی پشتیبانی کند. برای گرفتن بهترین نتیجه از جراحی بینی این نوع بینی، یک پزشک خوب جراحی بینی در تهران باید با تکنیک هایی مانند پیوند غضروف برای رفع عیوب بینی و سایر تکنیک های مرتبط آشنا باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف بینی گوشتی، سوراخ های بینی باز و پهن است که باید به اندازه استاندارد کوتاه شوند. رینوپلاستی مانند سایر جراحی های بینی تنها توسط جراح حاذق و با تجربه انجام می شود و در نتیجه لبخند رضایت بر لبان بیمار ایجاد می شود.

تاثیر ضخامت پوست بر جراحی بینی گوشتی

نوع پوست بینی بیمار یکی از عواملی است که تاثیر زیادی در نتیجه جراحی بینی دارد و می تواند باعث ایجاد محدودیت در این عمل شود. ضخیم یا نازک بودن پوست بر زمان انجام عمل تاثیر می گذارد. بیمارانی که پوست نازک دارند، بیشتر در ظاهر بینی دچار عدم تقارن هستند. زیرا تنها یک لایه نازک ساختار زیرین را می پوشاند. با این حال، زمانی که پوست نازک است، تغییرات با جزئیات بیشتری همراه است. با این حال، در جراحی بینی گوشتی، بیماران پوست ضخیمی دارند و یک لایه ضخیم روی ساختار زیرین بینی قرار می گیرد. در این مورد، ناهنجاری های کمتری وجود دارد، اما ایجاد تغییرات دشوارتر است.

تکنیک هایی برای عمل پوست ضخیم بینی

وقتی صحبت از جراحی بینی به میان می آید، بهترین جراح بینی در تهران با این چالش مواجه می شود. تغییر شکل و نازک شدن بینی با حفظ ظاهر طبیعی این اندام. در اغلب موارد لازم است بینی را هایلایت کرد تا تغییرات آن بیشتر نمایان شود. بسیاری از بیماران با پوست ضخیم خواهان پوست نازک هستند. این عملکرد زمانی حاصل می شود که ساختارهای زیر پوست بینی تقویت شوند.

به طور خلاصه یک پزشک خوب بینی در تهران باید بهترین روش را برای افرادی که پوست ضخیم دارند استفاده کند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان از انجام روش های کاهش اجتناب می کنند و سعی می کنند این اندام را بیشتر نمایان کنند. در مواردی که غضروف ضعیف است، از پیوند برای تقویت غضروف و برجسته کردن آن استفاده می شود.

مراحل جراحی بینی گوشتی

لازم به یادآوری است که تطبیق بینی با سایر قسمت های صورت به خصوص بینی گوشتی بسیار مهم است. زیرا اگر بعد از جراحی بینی بسیار کوچک شود یا قوس بینی بزرگ شود، مشکلات تنفسی برای فرد به همراه دارد. پوست بینی این افراد ضخیم و دارای غدد چربی است. این بینی ها غضروف ضعیفی نیز دارند که حساسیت جراحی زیبایی بینی های گوشتی را به دلیل این ساختار ضعیف بینی توضیح می دهد.

بهترین روش جراحی بینی گوشتی

در طول مشاوره معمولاً بیمار از جراح سوالاتی در مورد بهترین روش جراحی بینی می پرسد که در این قسمت از مقاله به آن می پردازیم. این عمل معمولا با پیوند غضروف همراه است و به همین دلیل است که اکثر جراحان بینی روش باز را برای بینی های پر انتخاب می کنند. اما تصمیم نهایی پس از بررسی بینی، آزمایشات و عکس گرفته می شود.

همین الان بخوانید
هزینه عمل زيبايي سينه زنان ۱۴۰۲

برداشتن فلپ های بینی با جراحی

روش های جراحی برای کاهش اندازه پره های بینی در بین افرادی که بینی بزرگ و پره های بینی پهن دارند بسیار مهم و محبوب است. برای فاکتورهای زیبایی صورت، عرض بینی از جلو باید برابر با فاصله دو چشم باشد که گاهی اوقات می تواند به زیبایی چهره فرد بیفزاید.

به همین دلیل افرادی که بینی گوشتی و پهن دارند به دنبال راهی برای ترمیم گلبرگ های بینی خود هستند. اگر عرض و اندازه بینی بیشتر از فاصله بین چشم ها باشد، پزشک از تکنیک های مناسب برای کاهش اندازه بینی استفاده می کند. این عمل شامل کاهش عرض بینی از طریق برش های متعدد در سوراخ های بینی است.

کوچک کردن پره های بینی در عمل جراحی

جراحی کاهش پره بینی با دو روش باز و بسته قابل انجام است و می تواند نتایج زیبا و جذابی را به همراه داشته باشد. بنابراین حتی اگر در حین عمل لازم باشد سوراخ های بینی تا حدودی باریک شود، پزشک برشی را در کنار سوراخ های بینی در جایی ایجاد می کند که برش ها تا حدی قابل مشاهده نباشد.

به طور معمول، محلی که برش برای باریک کردن گلبرگ های بینی ایجاد می شود، در طرفین بینی و یک میلی متر بالاتر از چین های بینی است. این برش روی چین‌های دو طرف بینی ایجاد نمی‌شود، زیرا ممکن است جوش‌های چرکی در اطراف بینی ایجاد شود که در نهایت برداشتن آنها برای بیمار مشکل‌ساز می‌شود.

آیا بینی گوشتی افتاده می شود؟

بسیاری بر این باورند که بینی ضخیم تا مدتی پس از جراحی بینی ضخیم افتاده باقی می ماند. این ایده تنها در صورتی صادق خواهد بود که جراحی بینی به پزشک بی تجربه ای سپرده شود که ملاحظات لازم را برای تقویت ساختار بینی در حین عمل در نظر نگرفته باشد و در نتیجه استحکام و استحکام بینی بعد از عمل را نداشته باشد. لازم برای نگهداری او قاب جدید را نداشت. نقطه مقابل این کار، به دست آوردن بینی است که وقتی به یک جراح خوب سپرده شود، دارای چارچوب محکمی باشد که در طول زمان تغییری نکرده و شکل جدید خود را به خوبی حفظ کند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش باید دقت لازم را در انتخاب بهترین جراح بینی در تهران به کار ببرید.

بهترین سن برای جراحی

شرط لازم برای ورود به این فرآیند، فراتر رفتن از گروه سنی است که در آن رشد بینی رخ داده است. رشد بینی تا حدود ۱۸ سالگی ادامه می یابد. در این سن رشد بینی متوقف می شود. گاهی این رشد تا ۲۰ سالگی ادامه می یابد که با بررسی های لازم پزشک تشخیص می دهد که آیا رشد بینی به مرحله رشد رسیده است یا خیر. پس از رشد کامل بینی، بیمار می تواند تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گیرد. جراحی بینی گوشتی قبل از کامل شدن رشد این اندام نتیجه ای جز از بین رفتن نتیجه جراحی بینی به دلیل ادامه رشد بینی نخواهد داشت.

 

 

علت ورم بینی گوشتی و راه های کاهش ورم بینی

بلافاصله پس از عمل جراحی، تورم شروع می شود که علت اصلی آن آسیب به بافت بینی و تجمع مایع در بینی است. تورم بینی به مرور زمان از بین می رود اما در روزهای اول بعد از عمل به حداکثر میزان ممکن می رسد. اغلب گفته شده است که بینی های گوشتی بعد از جراحی در مقایسه با جراحی بینی استخوانی بیشتر متورم می شوند. اما علت این مشکل چیست؟ یکی از دلایل اصلی تورم بعد از جراحی بینی، ضخامت پوست است. پوست ضخیم تمایل به تورم دارد.

دلیل دیگر ضعیف بودن اجزای بافتی و میزان تغییرات ایجاد شده در آنهاست. از آنجایی که ترمیم عیوب بینی گوشتی با تغییرات زیادی و حتی با افزودن بافت پیوندی به ساختار قابل انجام است، پس از جراحی بینی شاهد تورم بیشتری در دوران نقاهت خواهیم بود. دلیل دیگری که منجر به درجات مختلف تورم بعد از جراحی بینی در افراد می شود، نوع واکنش بدن هر بیمار به تغییرات ایجاد شده است. برخی از افراد حتی با دستکاری خفیف بافت، تورم قابل توجهی را تجربه می کنند.

اقداماتی که به شما کمک میکند ورم بینی را کمتر کنید:

  • کمپرس سرد مهم ترین و ساده ترین راه برای کاهش تورم بینی عمل شده و تسکین درد بعد از جراحی بینی است.
  • با آب داغ حمام نکنید: برخی از بیماران بر این باورند که اگر با آب گرم استحمام کنند زخم‌هایشان سریع‌تر بهبود می‌یابد و باعث بدتر شدن تورم می‌شود.
  • مصرف نمک خود را کاهش داده و به حداقل برسانید زیرا سدیم موجود در نمک باعث افزایش التهاب می شود.
  • با توجه به توصیه های دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی در تهران، بهتر است مدتی فعالیت های خود را محدود کنید و از فعالیت های سنگین و ورزش های تهاجمی خودداری کنید.
  • بالا نگه داشتن سر باعث تسریع گردش خون در صورت می شود که می تواند تورم کناره بینی و چشم ها را پس از جراحی بینی کاهش دهد.

دوره نقاهت

دوره نقاهت بعد از جراحی بینی حداقل یک هفته است. در این مدت تورم بینی عمل شده شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و معمولاً پس از گذشت این مدت، بانداژ بینی برداشته می شود. بنابراین، می توانید در محافل اجتماعی ظاهر شوید.

پس از این هفته می توانید به آرامی به فعالیت های عادی خود بازگردید. بینی شما برای مدتی گیر می کند. پس از این دوره یک هفته ای، باید به مراقبت از بینی تازه عمل شده خود ادامه دهید. بینی او هنوز حساس است و کوچکترین ضربه ای می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.

همین الان بخوانید
نحوه چسب زدن عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل

  • در صورت مشاهده علائمی مانند موارد زیر پس از جراحی بینی، در اسرع وقت با مطب یا مطب جراح تماس بگیرید.
  • اگر خونریزی بینی در هفته اول آبکی و کم حجم باشد، طبیعی است، اما اگر خونریزی خونی و رنگ روشن نیست، حتما باید به پزشک بینی مراجعه کنید.
  • اگر دمای بدن شما به ۳۸ درجه برسد، طبیعی است. اما در صورت مشاهده تب و افزایش دمای بدن حتما به منشی اطلاع دهید.
  • اگر بعد از جراحی بینی دچار تهوع، استفراغ و اسهال مکرر شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر متوجه شدید که ضربان قلب شما افزایش یافته است یا تنفس سریع و غیر طبیعی دارید، با پزشک خود تماس بگیرید و به او اطلاع دهید.
  • با استفاده از دو بالش در کناره های سر، می توانید سر خود را صاف و رو به بالا نگه دارید تا هنگام خوابیدن سرتان را بچرخانید، بینی شما ضربه نخورد.
  • طبق توصیه پزشک، برای جلوگیری از آسیب یا فشار به بینی و جلوگیری از کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی در اطراف چشم، به مدت ۳ تا ۴ روز کمپرس یخ را روی چشمان خود قرار دهید.
  • یکی از روش های درمانی بعد از جراحی بینی، استحمام است. بهترین جراحان بینی در تهران توصیه می کنند قبل از عمل استحمام کنید تا حداقل دو روز مجبور به حمام نشوید. بعد از عمل، گچ به بینی شما چسبیده است و تا زمانی که جراح بینی گچ را خارج نکند، گچ بینی نباید خیس شود. به طور کلی ۳ تا ۷ روز پس از جراحی بینی، زمان برداشتن گچ بینی که در سطح بینی قرار دارد فرا می رسد. به تشخیص جراح پلاستیک و متغیر است.
  • دکتر شهرام شیرانی برای برداشتن پانسمان بینی قبل از مراجعه به مطب حمام کنید تا بانداژ مرطوب شده و راحتتر از بینی خارج شود. علاوه بر این، این روش باعث خارش و حساسیت در بینی می شود. شخص توصیه می شود در هفته اول باند بینی خیس نشود و از پنبه یا دستمال برای شستن و خشک کردن صورت استفاده شود.

مصرف قرص آناهیل برای کم شدن ورم بینی گوشتی بعد از عمل

بروملین ماده موثره کپسول آناهیل است که اولین بار در سال ۱۹۵۷ برای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار گرفت.این دارو از هسته و ساقه آناناس استخراج می شود و می توان آن را دارویی موثر برای کاهش تورم و التهاب بعد از جراحی بینی دانست. این دارو به عنوان قرص آناناس نیز شناخته می شود. تحقیقات نشان می دهد که بروملین دارای خواص ضد ترومبوتیک و فیبرینولیتیک و همچنین تسکین درد است و می تواند از تورم و لخته شدن خون جلوگیری کند. کمیسیون E متشکل از محققان، پزشکان و داروسازان، این ماده را برای عمل های زیبایی صورت و بینی بسیار مفید می داند. به همین دلیل، امروزه بسیاری از پزشکان استفاده از این دارو را برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی بینی به عنوان بخشی از درمان پس از جراحی بینی توصیه می کنند.

مزایای مصرف قرص آناهیل :

به کاهش التهاب بینی کمک می کند

از بین بردن خون مرده و کبودی

به بهبود جای زخم کمک می کند

روش مصرف: می توانید یک تا سه قرص آناهیل را ۱ تا ۲ ساعت قبل از غذا مصرف کنید. بهتر است از نوشیدن مایعات و غذا به مدت ۱۵ دقیقه قبل و بعد از مصرف این دارو خودداری کنید تا اثرات و اثربخشی دارو افزایش یابد.

بعد از عمل بینی گوشتی حتما باید کورتون تزریق شود؟

کورتون یک کورتیکواستروئید است که برای کاهش تورم بینی، درمان بافت اسکار و جلوگیری از ایجاد اسکار استفاده می شود. تزریق کورتون عمدتا برای افرادی که بینی گوشتی دارند استفاده می شود. با این حال، همه بیماران جراحی بینی نیازی به تزریق کورتون به بینی ندارند. به طور کلی برای بیماری هایی که بینی بسیار متورم است، به طوری که تورم بینی برای مدت طولانی شدید باقی می ماند، با نظر و صلاحدید پزشک می توان تاج را به بینی تزریق کرد. تزریق این دارو باعث تسریع دوره نقاهت و بهبود سریعتر ورم بینی می شود.

میزان کورتیکواستروئید تزریق شده به بینی بستگی به تشخیص و نظر جراح بینی دارد. آمپول تریامسینولون با غلظت ۴۰ و ۱۰ میلی لیتر در داروخانه ها موجود است. می توانید این دارو را با غلظت ۱۰ میلی لیتر تا چهار بار پس از جراحی بینی تزریق کنید. اولین تزریق معمولاً بعد از ۱-۲ ماه از جراحی بینی توصیه می شود، در صورت لزوم می توان تزریق تاج را پس از ۶ هفته تکرار کرد. توجه داشته باشید که این دارو نباید در غلظت های بالا تزریق شود. در این صورت عوارضی مانند نازک شدن پوست بینی یا تغییر رنگ بینی مشاهده می شود که رفع و اصلاح آن بسیار سخت یا غیرممکن است. به طور کلی تزریق کورتیکواستروئید پس از جراحی بینی در موارد زیر توصیه می شود:

  • افرادی که جراحی بینی انجام داده اند.
  • افرادی که تورم بینی آنها کاهش یافته و روند بهبودی آنها کند است.
  • افرادی که بینی گوشتی، پوست ضخیم و غدد چربی زیادی دارند.

 

 

بعد از عمل بینی گوشتی تا چه مدت باید چسب زده شود؟

معمولا بعد از جراحی بینی گوشتی چسباندن بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی طول می کشد زیرا با توجه به ویژگی های این بینی تورم بیشتر می شود. به همین دلیل جراح زمان باندینگ طولانی تری را توصیه می کند. از چسب بینی استفاده کنید. اگر به مدت ۴ تا ۶ هفته نزد یک جراح بینی خوب در تهران بروید و نحوه چسباندن صحیح بینی را یاد بگیرید، فرم و استحکام بهتر بینی بعد از عمل حاصل می شود.

چگونگی شست و شوی سر بعد از جراحی

شستن سر می تواند شبیه کاری باشد که در آرایشگاه ها برای شستن سر انجام می شود.

بدون دیدگاه

هیچ نظری وجود ندارد

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید